Rejestracja przez Internet

I. Zgłoszenie danych do rejestracji:

W celu dokonania rejestracji osoba ubiegająca się o zarejestrowanie jako poszukujący pracy:

Zgłasza się do wybranego albo wybranych powiatowych urzędów pracy

Osoba ubiegająca się o zarejestrowanie jako poszukujący pracy w ww. trybie może przed zgłoszeniem się w wybranym powiatowym urzędzie pracy, w którym ubiega się o rejestrację, przekazać do tego urzędu za pośrednictwem formularza elektronicznego, dostępnego na stronie internetowej ministra właściwego do spraw pracy, w Biuletynie Informacji Publicznej ministra właściwego do spraw pracy lub za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej – e-PUAP następujące dane:

  1. imię albo imiona i nazwisko oraz płeć;
  2. obywatelstwo alb obywatelstwa;
  3. numer PESEL:
  4. imiona rodziców;
  5. datę i miejsce urodzenia;
  6. nazwisko rodowe;
  7. adres zameldowania na pobyt stały lub czasowy oraz adres do korespondencji;
  8. wykształcenie;
  9. ukończone szkoły;
  10. zawody wyuczone, zawody wykonywane, kwalifikacje wyodrębnione w zawodach oraz zawód, w którym osoba ta chciałaby pracować i ma ku temu odpowiednie kompetencje i kwalifikacje potwierdzone stosownymi dokumentami lub udokumentowaną ciągłość pracy w okresie minimum 6 miesięcy;
  11. poziom znajomości języków obcych;
  12. posiadane uprawnienia zawodowe;
  13. rodzaj i stopień niepełnosprawności, jeżeli dotyczy;
  14. okresy zatrudniania z podaniem nazwy pracodawcy, zajmowanego stanowiska pracy, wymiaru czasu pracy i podstawy wykonywania pracy;
  15. okresy wykonywania innej pracy zarobkowej i opłacania składek na ubezpieczenie społeczne z tytułu prowadzenia pozarolniczej działalności;
  16. inne okresy zaliczane do okresu uprawniającego do zasiłku dla bezrobotnych, o których mowa w ustawie;
  17. sposoby rozwiązywania stosunku albo stosunków pracy (stosunku albo stosunków służbowych) w ostatnich 6 miesiącach przed dniem rejestracji w zakresie koniecznym do ustalenia uprawnień do zasiłku dla bezrobotnych;
  18. kierunki szkoleń, którymi jest zainteresowany, oraz ewentualne zainteresowanie podjęciem zatrudnienia w krajach Europejskiego Obszaru Gospodarczego;
  19. fakty niezbędne do ustalenia możliwości przyznania statusu bezrobotnego, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy;
  20. numer rachunku bankowego, jeżeli posiada.

 

Po przekazaniu wymaganych danych powiatowy urząd pracy wyznacza termin stawiennictwa w urzędzie, nie dłuższy niż 7 dni roboczych od dnia przekazania danych w celu dostarczenia wszystkich wymaganych na potrzeby rejestracji dokumentów i dokonania rejestracji.

W przypadku niestawiennictwa w powiatowym urzędzie pracy w ww. terminie przekazane dane są usuwane z systemu teleinformatycznego publicznych służb zatrudnienia.

Rejestracji osoby ubiegającej się o zarejestrowanie jako poszukujący pracy dokonuje się z dniem w którym osoba zgłosiła się do powiatowego urzędu pracy - po poświadczeniu przez nią własnoręcznym podpisem przekazanych przez nią danych i złożeniu, w obecności pracownika powiatowego urzędu pracy i pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań oświadczenia o prawdziwości przekazanych danych oraz zapoznaniu się z warunkami zachowania statusu w brzmieniu „Świadomy odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań, oświadczam, iż wszystkie podane przeze mnie dane są zgodne ze stanem faktycznym oraz zostałem pouczony o warunkach zachowania statusu poszukującego pracy”

 

II. Rejestracja za pomocą elektronicznego wniosku o rejestrację:

 

W celu dokonania rejestracji osoba ubiegająca się o zarejestrowania jako poszukujący pracy :

Wypełnia wniosek o dokonanie rejestracji za pośrednictwem formularza elektronicznego dostępnego na stronie internetowej ministra właściwego do spraw pracy, w Biuletynie Informacji Publicznej ministra właściwego do spraw pracy lub za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej.

W ww. wniosku osoba ubiegająca się o zarejestrowanie jako bezrobotny podaje następujące dane:

  1. imię albo imiona i nazwisko oraz płeć;
  2. obywatelstwo albo obywatelstwa;
  3. numer PESEL:
  4. imiona rodziców;
  5. datę i miejsce urodzenia;
  6. nazwisko rodowe;
  7. adres zameldowania na pobyt stały lub czasowy oraz adres do korespondencji;
  8. wykształcenie;
  9. ukończone szkoły;
  10. zawody wyuczone, zawody wykonywane, kwalifikacje wyodrębnione w zawodach oraz zawód, w którym osoba ta chciałaby pracować i ma ku temu odpowiednie kompetencje i kwalifikacje potwierdzone stosownymi dokumentami lub udokumentowaną ciągłość pracy w okresie minimum 6 miesięcy;
  11. poziom znajomości języków obcych;
  12. posiadane uprawnienia zawodowe;
  13. rodzaj i stopień niepełnosprawności, jeżeli dotyczy;
  14. okresy zatrudniania z podaniem nazwy pracodawcy, zajmowanego stanowiska pracy, wymiaru czasu pracy i podstawy wykonywania pracy;
  15. okresy wykonywania innej pracy zarobkowej i opłacania składek na ubezpieczenie społeczne z tytułu prowadzenia pozarolniczej działalności;
  16. inne okresy zaliczane do okresu uprawniającego do zasiłku dla bezrobotnych,o których mowa w ustawie;
  17. sposoby rozwiązywania stosunku albo stosunków pracy (stosunku albo stosunków służbowych) w ostatnich 6 miesiącach przed dniem rejestracji w zakresie koniecznym do ustalenia uprawnień do zasiłku dla bezrobotnych;
  18. kierunki szkoleń, którymi jest zainteresowany, oraz ewentualne zainteresowanie podjęciem zatrudnienia w krajach Europejskiego Obszaru Gospodarczego;
  19. fakty niezbędne do ustalenia możliwości przyznania statusu bezrobotnego, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy;
  20. numer rachunku bankowego, jeżeli posiada.

wskazuje wybrany albo wybrane powiatowe urzędy pracy oraz opatruje wniosek:

  • bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, zachowaniem zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym, albo
  • podpisem potwierdzonym profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej albo
  • podpisem osobistym weryfikowanym za pomocą ważnego certyfikatu podpisu osobistego, o którym mowa w przepisach o dowodach osobistych.

Rejestracji ww. osoby dokonuje się po opatrzeniu wniosku i załączonych do wniosku zeskanowanych dokumentów oraz oświadczenia o treści pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań „ Świadomy odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań, oświadczam, iż wszystkie podane przeze mnie dane są zgodne ze stanem faktycznym oraz zostałem pouczony o warunkach zachowania statusu poszukującego pracy”, bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, z zachowaniem zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym, albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej albo podpisem osobistym weryfikowanym za pomocą ważnego certyfikatu podpisu osobistego, o którym mowa w przepisach o dowodach osobistych.

 

Rejestracji osoby ubiegającej się o zarejestrowanie jako bezrobotny albo poszukujący pracy nie dokonuje się w przypadku:

  • niestawiennictwa w powiatowym urzędzie pracy w wyznaczonym terminie do rejestracji,
  • nieopatrzenia wniosku o rejestrację jednym z ww. podpisów
Strona dodana przez: Agencja Interaktywna Hulio (2012-09-11 08:29:12) , zredagowana przez: Radosław Nosidlak (2014-03-12 08:23:58)