Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (ePUAP) jest narzędziem, które ma udostępniać obywatelom, przedsiębiorcom oraz instytucjom publicznym usługi administracji publicznej przez Internet. Strona www.epuap.gov.pl daje możliwość załatwienia spraw urzędowych z dowolnego miejsca, w dowolnym czasie.
Za pośrednictwem ePUAP można załatwić wiele spraw urzędowych. Wystarczy zalogować się na stronę www.epuap.gov.pl i wybrać interesującą sprawę. Następnie wypełnia się wniosek, podpisuje go profilem zaufanym i wysyła do wybranego urzędu.
Obywatel może zrealizować usługę wysyłając pismo ogólne – podpisane profilem zaufanym – na elektroniczną skrzynkę podawczą (ESP) danego urzędu. Sprawy kierowane na ESP mają taką samą ważność, jak wnioski złożone do urzędu w postaci papierowej.
Elektroniczna Skrzynka Podawcza jest systemem służącym do przesyłania dokumentów i formularzy elektronicznych do urzędu.
W celu skorzystania z Elektronicznej Skrzynki Podawczej Powiatowego Urzędu Pracy w Prudniku dostępnej na platformie ePUAP, niezbędne jest spełnienie następujących warunków:
Załatwienie spraw następuje poprzez:
Profil Zaufany umożliwia korzystanie z udostępnionych na portalu usług bez potrzeby posiadania podpisu elektronicznego weryfikowanego certyfikatem kwalifikowanym. W celu uzyskania Profilu Zaufanego wymagana będzie wizyta obywatela w urzędzie, podczas której jego profil na portalu ePUAP zostanie uwierzytelniony w systemie jako „zaufany”. Lista placówek uwierzytelniających profil zaufany